11 september 2011

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we om 13.00u plaatselijke tijd geland op Curaçao!! We waren ’s morgen al om 4.00u opgestaan, want om 6.00u werden we opgehaald door de taxi om naar Schiphol te gaan. Zelfs de meiden waren uit zichzelf al vroeg wakker! Daniëlle had al goed in de gaten dat er iets bijzonders ging gebeuren! In de taxi had ze het prima naar haar zin, maar op Schiphol werd de spanning haar iets te veel en moest ze veel huilen en gillen. Gelukkig kregen we bij de gate voorrang en mochten we ook als één van de eersten het vliegtuig in.

De vlucht zelf is prima verlopen. Met veel kleurboeken, stickers, cadeautjes en het superleuke fotoboekje dat ze van school heeft gekregen, heeft Daniëlle zich prima vermaakt. Ze heeft zelfs nog even twee uurtjes geslapen! Ook Kirsten en Esmee hebben het super gedaan!

Na aankomst op Hato moesten we lang wachten bij de douane en dat werd Daniëlle toch echt even teveel. Gelukkig kregen we bij de bagagecontrole voorrang en mochten we zonder controle doorlopen naar buiten. Eenmaal buiten was het even wennen aan de warmte hier! Poeh poeh wat is het hier warm!! Gelukkig hebben onze huurauto’s airco. De meiden mogen hier zonder autostoel vervoerd worden en Esmee mag gewoon voorin op schoot. Dat is wel even anders als in Nederland!

Na een kwartiertje rijden kwamen we aan in ons eigen paradijsje: Villa Boca. Het is hier echt onbeschrijfelijk mooi! En wat een heerlijk welkom; een gevulde koelkast en een welkomstpakketje met allemaal lekkere dingen. Dit allemaal met heel veel dank aan Kees en Sandra!!

Na aankomst namen we gelijk een duik in ons eigen privé zwembad, met uitzicht op de Caribische Zee! Daniëlle kan hier heerlijk zelf zwemmen met behulp van haar drijfvestje en drijfslang.

’s Avonds hebben we lekker makkelijk patatjes gegeten. Daar had Daniëlle het thuis al over: “Curaçao toe, tat ete”(Naar Curaçao toe, patat eten). De meiden gingen de eerste dag hier laat naar bed, in de hoop dat ze ’s morgens dan niet al te vroeg wakker zouden worden vanwege het tijdsverschil. Maar helaas… Esmee wilde om 4.00 een fles voor Daniëlle was toen de dag begonnen. Vandaag was dus een lange dag 😉

Vanmorgen hebben opa Wim, Martijn, Jessica en Daniëlle eerst boodschappen gedaan de plaatselijke Albert Heijn. Je waant hier gewoon in Nederland met al je eigen vertrouwde merken, makkelijk hoor! ’s Middags hebben we een kijkje genomen bij het CDTC. Daar kwamen we Jack en zijn familie tegen. Morgen hebben Jack en Daniëlle allebei om 15.30u hun eerste therapiesessie met de dolfijnen. Spannend hoor! We hebben er erg veel zin in. We houden jullie op de hoogte, tot morgen!

Groetjes, Martijn, Jessica, Kirsten, Daniëlle, Esmee, Wim en Karin