Dag 1 vrijdag 17 februari: De reis naar Curaçao

En dan was het eindelijk zover!

De dag om af te reizen naar ons huisje op het tropische eiland. Het idee was om 5 uur te vertrekken. Dat liep helaas iets anders. Serra bleek bij het wakker worden erg overstuur. Ze wilde zich niet aankleden en niet mee.  Praten en de structuur uitleggen werkte niet snel genoeg en er was natuurlijk een tijdslimiet. Uiteindelijk moesten we haar met dwang meenemen in de auto. Dat gaf wel even wat hectiek. (Sorry buren voor de herrie). Pas in het vliegtuig trok Serra iets bij. Tot die tijd heeft ze gehuild en erg boos gedaan. Gelukkig lukte het Jesse om zich er van af te sluiten en te genieten van de avonturen op de reis. En wat een lief personeel troffen we overal! Zowel bij de douane als bij de stewardessen van de KLM was er zoveel begrip en hulp. De 9 uur in het vliegtuig gingen echt prima. Die vlogen snel voorbij door de muziek en filmpjes.

Door de shuttelservice werden we naar ons pittoreske huisje van Bon Bini Beach Side gereden. Daar ontmoetten we ook nog twee andere gezinnen die deel gaan nemen aan de therapie komende week. Erg leuk om even kennis te maken. Deze mensen gaan voorde tweede keer dus konden ons ook van praktische informatie voorzien.

Terwijl het in Nederland al heel laat was ging hier de zon net onder. Tijd om even het stof van de reis van ons af te spoelen. Een frisse duik in het zwembad.

dag-1-a

Daarna nog even snel wat eten. Het doel was om tot een uur of negen op te blijven zodat we zo min mogelijk last krijgen van de Jetlag. En dat lukte prima op het strand. We troffen een hele leuke boulevard met allerlei winkels en terrasjes. Maar vandaag kozen we voor een snel patatje. Zelfs Serra kon er niet omheen dat het misschien toch wel leuk kon gaan worden.