Maandag 28 september

De eerste therapie dag.

Om 10.00 werden we bij het CDTC (Curaçao Dolphin Therapy & research Center) verwacht voor een intake gesprek. Britt wordt begeleid door een fysiotherapeut: Matthias, een ergotherapeut: Naemi en natuurlijk een dolfijn: Papito! Na een halfuur een gesprek te hebben gehad over onze achtergrond en wat voor een meisje Britt is, hebben ze Britt meegenomen om haar om te kleden en naar de dolfijnen te gaan.

Wat is het geweldig om onze dochter te zien genieten van het water, de aandacht en de dolfijn. Dan kun je wel nagaan hoe Britt heeft genoten. De sprankeling in haar ogen deed onze harten smelten en een begrijpelijk traantje moest even worden weggepinkt.

Na een uur aan het Dock zat de zwemtijd er op en ging Britt naar de douches. Daarna kwam ze heel vrolijk weer terug. Wat zijn wij trots op haar!!

Matthias gaf aan dat er voor de eerste dag een zeer goede start was gemaakt. Hij vond het heel fijn om met Britt te werken. Hij gaf ons gelijk wat tips om mee aan de slag te gaan:

– We moeten haar zoveel mogelijk prikkels geven in haar handen en voeten. Doormiddel van lopen op het strand met blote voeten, of op tegels (die niet te warm zijn ;-)) en haar laten spelen in het zand.

– Het is erg belangrijk om zeer duidelijk te maken wat je bedoelt. Wil je Britt een knuffel geven? Geef haar dan een stevige knuffel, zodat ze weet wat je bedoelt.

– Na de therapie moeten we Britt twee uurtjes met rust laten en niet te druk doen, vanwege de vele prikkels die de dolfijn haar heeft gegeven. Als de dolfijn geluidjes maakt, dan voel je dat aan de buitenkant en dat zijn ook prikkels voor Britt.

Ryan en Alissa hebben het ook super gedaan! Ze werden door Gabriella opgehaald en zijn naar de Kids Club gegaan. Daar mochten ze tekenen en ze zijn naar het Sea Aquarium gegaan om naar de prachtige zeedieren te kijken.

Groetjes uit het zonnige Curaçao, Britt.

IMG_1652 IMG_1655 IMG_1663