Dinsdag 29 september

De tweede therapiedag.

Matthias kwam ons tegemoet lopen en nam Britt mee om haar om te kleden. Gabriella nam Ryan en Alissa mee om lekker te gaan knutselen. Wat zijn we toch super trots op Ryan, Alissa en Britt! We zijn eigenlijk in een heel vreemd land maar toch doen ze het zo goed met de begeleiders! We zijn ook heel erg blij dat iedereen gewoon Nederlands praat want dat maakt een hele hoop een stuk makkelijker voor iedereen.

Toen Britt was omgekleed kwam ze lopend (wel ondersteund) het gebouw uit. Matthias tilde haar op en zei tegen Britt zwaai nog even naar je fans (wij dus haha) maar die had geen oog meer voor ons. Volgens mij weet ze donders goed wat er ging gebeuren.

Als zij over de brug naar het Dock toelopen, waar ze de dolfijnen therapie krijgt, dan mogen wij ook lopen naar onze VIP plaatsen (noem ik het maar want we kunnen daar alles echt goed zien!)

Ze heeft Papito als trainingsdolfijn alleen Papito is nog niet heel lang geleden vader geworden en hij is ziek. Hij had er niet veel zin in en was veel bij zijn baby aan het kijken. Dat vind ik ook zo mooi aan deze therapie want de dolfijnen moeten niks. Als ze geen zin hebben hoeven ze niks. Zo kreeg Britt een andere dolfijn die wel zin had ;). Ze ging echt super snel door het water heen toen zij zich vasthielden. En Papito kwam toen ook weer terug een kijkje nemen. Toen zwom ze in met 2 dolfijnen :). Het was zo super gaaf om te zien en eigenlijk ook zo onwerkelijk allemaal!! Britt krijgt ook de keuze uit kaartjes bijvoorbeeld een kaartje met een bal, hoepel, stok. Daar mag ze er dan 1 uit kiezen En dan laat de dolfijn dat zien. Alleen had ze dat kaartje met een stok eigenlijk nog nooit gezien dus ze deden het samen met Britt voor. Britt hield de stok vast samen met Matthias, die bij haar in het water is en de dolfijnentrainster blaast op haar fluitje. Daar ging die,.. 3 salto’s om de stok heen. Ze vond het geweldig! Toen kreeg ze nog kusjes van de dolfijn en voor degene die Britt wel kennen, die steekt dan altijd haar tong uit. Iedereen aan het Dock lag in een deuk en Britt zelf ook, echt super leuk! Britt had vandaag echt mazzel. In totaal heeft ze met 3 dolfijnen therapie gehad vandaag en maar 10 minuten uit het water fysio gehad. Voor de rest heeft ze de hele tijd in het water gelegen.

Toen Matthias weer terug kwam lopen met de ergotherapeut, was Britt super blij om ons te zien en kregen we gelijk een hele dikke knuffel. Matthias vertelde hoe goed ze het heeft gedaan en hoe fijn het is om met Britt te werken. Dan zijn we zo supertrots op haar. (Nog meer dan ;)) Daarna kwamen ook Ryan en Alissa aangelopen. Gabriella kwam naar ons toe dat ze het weer super hadden gedaan en ze hebben mooie tekeningen gemaakt!
Morgen is het Dock-dag en dan mogen we bij Britt kijken met z’n allen.

Liefs, Britt.

IMG_1696 IMG_1701  IMG_1742 IMG_1749 IMG_1753