Dagboek Thijs

Hier komt het dagboek van Thijs. Thijs vertrekt zaterdag 14 maart samen met papa Wim, mama Esther en broertje Rens naar Curacao. Maandag 16 maart start Thijs met de dolfijnen therapie.

Wie is Thijs?

Thijs is een vrolijke jongen van 9 jaar en is geboren met een hersenafwijking; zogenaamde “gladde hersenen”. Hierdoor verloopt de prikkelverwerking niet goed en heeft Thijs zowel lichamelijk als geestelijk een grote ontwikkelingsachterstand. Lichamelijk uitte dit zich aanvankelijk in een lage spierspanning waardoor bewegen, kruipen en lopen zeer moeizaam verliep. Inmiddels kan Thijs lopen, maar grote afstanden zijn niet weggelegd voor Thijs. Geestelijk heeft Thijs ook een achterstand. Hij zit  wat begip betreft op een leeftijd van ca 3 jaar. Het spreken voor Thijs is moeilijk. Hij spreekt inmiddels wel wat woorden, waarbij de vloeiendheid (het aan elkaar plakken van klanken) een probleem is. Thijs kan echter inmiddels ook aardig overweg met gebaren, maar hierbij is zijn fijne motoriek wel weer een beperkende factor.

Bijna 4 jaar geleden heeft Thijs al een keer deel mogen nemen aan de dolfijnen therapie en dat was een geweldige ervaring! Naast het feit dat Thijs 2 weken ultiem heeft genoten is hij ook erg vooruit gegaan op het gebied van communicatie maar ook initiatiefname en zelfvertrouwen. Wij  hopen dat de dolfijnen therapie Thijs weer kan stimuleren zowel op motorisch als geestelijk gebied. Het zou voor ons hele gezin echt enorm fijn zijn als Thijs weer wat stapjes kan maken in de communicatie. Maar ook op het gebied van gedrag en zelfredzaamheid hopen we iets te kunnen leren. Afijn, doelen genoeg! We kijken er met z’n allen erg naar uit en we zijn Stichting Nicolette erg dankbaar dat we deze therapie weer mogen gaan volgen! Tot slot wensen we jullie veel leesplezier.

Groetjes van Wim, Esther, Thijs en Rens