De eerste therapie dag

Hallo allemaal,

Vanmorgen om 9:45 vertrokken we naar de eerste therapiesessie. Het was geweldig om Mirthe aan te zien komen. En zelf vond het ook heel leuk om ons na 4 jaar weer te zien.. Nathalie mocht al gauw met de twee begeleiders mee om The swim Suite aan te trekken. Het was goed te zien dat ze na al snel vertrouwd was.

Myrthe en mama en papa gingen nog even praten hoe het de afgelopen tijd gegaan is. Er is natuurlijk veel gebeurd.

We vertelde onze doelen; tandenpoetsen en tandarts dat Nathalie erg moeilijk vindt. T shirt dat ze verkeerd uitrekt van voor naar achter waardoor ze klem komt te zitten. We hebben het er ook over gehad dat Nathalie erg schommelend door het leven gaat; door de epileptische aanvallen waardoor ze dan weer heel erg vermoeid is en minder (aan) kan. Of vele absenses waardoor informatie /prikkels weer heel anders binnenkomen dan bijvoorbeeld een dag geleden. De boosheid door frustratie of als het teveel wordt, of als ze zich niet lekker voelt ..of zich anders voelt door meer/minder/andere medicijnen. Boosheid die zich ineens kan uiten..! Het zou mooi zijn als Nathalie eerder kan aangeven ” ik heb rust nodig” . Of rustiger kan aangeven ” ik ben niet lekker ” Mirte gaat daar ieder geval mee aan de slag.!

Het is heerlijk om daar op een zonnig bankje in de buitenlucht over te praten Nathalie vertrok naar het Dok . En ondertussen kwamen de meiden met hun jongens aan van de boodschappen. En mochten we gaan kijken. Het was weer geweldig en ontroerend te zien hoe een dolfijn zo vol liefde en gelijk aanvoelt hoe het met ons kind moet.

Het was even spannend voor Nathalie maar Mirte voelde al snel de ontspanning. Nathalie deed rustig en lief met Kanoa. En Kanoa ook Nathalie vroeg om de hoepel maar die was er niet meer..die is er uit gehaald. Maar wel een bal en stok. De eerste therapie dag was weer heel

SAMSUNG CSC

Ook de jongens vonden het zeer indrukwekkend. Zelfs joey werd er rustig van! Het is geweldig om dit met elkaar mee te mogen maken en te beleven. Verder een rustig ,beetje slaap dagje voor Nathalie aan het zwembadje. Tot morgen..!!

Familie van Heijningen.