De Tweede Therapie dag

Hallo allemaal,

Na een goede nacht vertrokken we vanmorgen weer naar de therapie Nathalie zei van tevoren tegen Mirte dat ze gespannen was. Vanmorgen mocht ze een grotere band om en had ze een andere Dok plek en dolfijntrainster. Wat ze gisteren zo snel durfde was vandaag minder. Het duurde wat langer voordat ze naar Kanoa durfde. Zelfs Kimberly wilde ze er nog even bij hebben om de drempel over te komen! Het leek erop dat de veranderingen moeilijk voor haar waren. Het is moeilijk in haar hoofd te kijken wat er allemaal nog meer speelde. (MISSCHIEN: toch nog te kort geslapen al was dat ongeveer 10 uur ? MISSCHIEN ;Dat de eerste droom ; vliegen, Curaçao is gaan landen in werkelijkheid.. ( het is soms moeilijk bij deze kinderen om hun te begrijpen ) Maar een grote uitdaging is het zeker! Maar toen ze tenslotte in het water kwam kwam al heel snel haar plezier en grote lach. Ze speelden en gooiden samen met de bal en dikke pret terwijl ze zijn vinnen vastpakte en ze samen speelde Prachtig weer om te zien dat Kanoa haar uitdaagde om te spelen en haar vertelde dat het goed was..!

SAMSUNG CSC

Kanoa liet ook nog fantastische duiken zien.

SAMSUNG CSC

Mirte deed het in het kamertje rustig aan observeerde en bood aan wat Nathalie aangaf.

Deze dag gaf Nathalie ook aan via stampvoeten en gillen dat het teveel was. Dat was prima( tenslotte een doel) ; Mirte vroeg haar wat ze niet fijn vond..en wat ze nodig had. Mirte zag dat Nathalie dacht en zocht zich te verwoorden maar dat lukte niet.. Tijdens het nagesprek zeiden wij misschien moet je zelf iets zeggen; ” vind je het fijn dat we over je rug wrijven ? Of wil je even zitten met ons naast je? Mirte gaat morgen verder uitbreiden en zoeken. Tijdens de sessie hadden Daphne Kimberly en mama een korte mindfull curcus ..heerlijk relax en zeker aan te raden bij een ” vol” hoofd Eenmaal na de therapie viel ze na een banaan en limonade heel snel in slaap. Daarna in het zwembad. Waar ze steeds meer gaat genieten ,zwemmen en onder water duiken, We hebben omstebeurt met elkaar gesnorkeld en genoten van de rustgevende prachtige onderwaterwereld. Tot morgen !

Groetjes familie van Heijningen