Dinsdag 17 maart

Om half zeven meldden de 2 jongste heren zich vanmorgen. Gelukkig begint dit weer ergens op te lijken! Beter dan 4 of 5 uur. We merken vandaag dan ook meteen aan Thijs dat hij wat minder moe is, al is hij er nog niet helemaal. Vanmorgen weer relaxed gedaan. Ik wil jullie niet jaloers maken maar onze ochtend zag er ongeveer uit als volgt: ontbijten op het terras, even relaxen, daarna naar het strand gegaan. Temperatuur 30 graden, half bewolkt, prima weer. Lekker afgekoeld in zee en rond de middag weer terug naar het huisje. Tussendoor geeft Thijs de hele dag aan dat hij wil zwemmen met de dolfijn! Als we aangeven dat hij nog een paar uurtjes geduld moet hebben wil hij dit niet snappen…….. en ja, geef hem eens ongelijk! Na de lunch even lekker bijkomen binnen in de koelte en rond 15 uur is het dan eindelijk zover…..we mogen weer naar het CDTC! Thijs heeft er heeeeeeel veel zin in en Rens kijkt ook alweer uit naar het kidsprogramma. Rens heeft inmiddels een Duits vriendje, Vicent, dus dat is erg leuk. Zijn zusje heeft op hetzelfde tijdstip als Thijs therapie en het is heel leuk om te zien hoe kinderen gewoon met elkaar spelen ondanks dat ze elkaars taal niet spreken.

Om half vier ontmoeten we Lisette, de logopediste en Dewi de assisstente. Nadat we verteld hebben hoe het met Thijs is gegaan vandaag gaat Thijs mee met beide dames mee om binnen te werken. Ze werken met kaartjes, gebaren en klanken en Thijs is heel enthousiast! Thijs moet bij Dewi om een kaartje vragen, vervolgens door de tunnel kruipen en bij Lisette vertellen wat er op het kaartje staat. Binnen heeft Thijs het woord (z)wemmen (zonder z) gezegd toen iedereen zwemmen zwemmen ging roepen. Heel knap! En daarna op naar het dock, op naar Nubia! Het enthousiasme spat er weer vanaf in het water! Thijs straalt en schatert volop. Dit is zo genieten!!! Echt geweldig! Tussen de 2 watersessies door spelen ze op het dock een kleurenspel met Nijntje. En……Thijs zegt hierbij het woord oranje!!! We kunnen het bijna niet geloven, maar zowel Lisette als Dewi geven aan dat hij dit in zijn enthousiasme echt gezegd heeft! Na het werken op het dock mag Thijs nog even met Nubia het water in en dit is voor zowel Thijs als voor de toeschouwers weer genieten. Na de watersessie hebben wij de evaluatie met Lisette. Lisette geeft aan dat Thijs weer enorm enthousiast was vandaag en dat hij heel goed heeft gewerkt. Ze probeert Thijs steeds uit te dagen en te stimuleren om klanken/woorden te zeggen. Wel was Thijs na de therapie doodop, maar dat mag! Hij heeft in ieder geval alles gegeven! Hoe knap, (z)wemmen en oranje!

Na de therapie mogen wij meteen door naar het happy hour van het CDTC. Dit is een gezellige borrel waar alle gezinnen en therapeuten komen zodat we kennis kunnen maken met elkaar en ervaringen uit kunnen wisselen. Dit was erg gezellig. Daarna snel wat gegeten en de jongens naar bed gebracht, die waren allebei moe maar voldaan.

DSC00132aNubia komt de ring ophalen bij Thijs

DSC00134aDe eerste kus van Nubia en Thijs!