Dinsdag 31 mei 2011

Na een goede nachtrust van de jongens (de jongens slapen hier sowieso goed), gaan we alweer voor de 7e keer naar het CDTC. Thijs start weer met een half uur therapie binnen. Ze werken weer hard aan het noemen van de klinkers. Nu in combinatie met plaatjes van b.v. Bal, vis, ijs, schep en zon. Thijs deed dit weer erg goed maar vindt de “i” en de ” ij” nog erg moeilijk. Maar hij probeert het wel! Op een gegeven moment vond Thijs het wel genoeg en maakte zelf het gebaar voor zwemmen! Gee Gee tijd! In het water had Thijs het weer geweldig naar zijn zin en werd er weer heel wat afgespeeld en geknuffeld! Op het dok kreeg Thijs weer gezicht- en mondmassage. Dit ging echt super! Thijs steekt de tong heeel goed uit, nu moet de tong nog naar boven. Thijs doet ook goed de lippen op elkaar en voert de verschillende opdrachten prima uit! Daarna weer het water in en plezier maken. Je hoort Thijs al van verre schateren! Dit is zo heerlijk om te horen! Keuzes maken deed Thijs vandaag iets minder geconcentreerd. Wellicht wat vermoeidheid, maar de focus voor Gee Gee verslapt niet!! In het water komen de klanken sneller dan binnen. Dit komt door de motivatie voor Gee Gee. Rens gedraagt zich ook weer keurig en speelt veel met zijn vriendje Rowen van 14 jaar! En tot slot weer het eindgesprek met Dirkje. Een deel is hierboven al benoemd. Zeker weer een tevreden Dirkje vandaag, dus wij ook! Wel is het duidelijk dat we best een lange weg te gaan hebben met veel oefenen van de klanken en de massage, maar hier gaan we zeker voor! Wij zijn erg blij dat Dirkje echt goede mogelijkheden ziet voor Thijs om in ieder geval losse woorden te gaan zeggen en Thijs gaat al goed vooruit! De gebarentaal moeten wij met name zelf gaan gebruiken, Thijs zal eruit pikken wat hij wil. Daarna weer terug naar het huisje, wat eten en drinken en daarna dutjestijd voor alle (3) de mannen! De dokter is vanmiddag ook nog even langs geweest, niet voor Thijs gelukkig maar voor Esther, zonneallergie (lees heeeeeeeeeel veeeeeeel jeuk!) Gelukkig heeft hij een lotion en hopelijk gaat dit werken tegen de jeuk…… (is beter voor iedereen 🙂 ) Aan het einde van de dag zijn we nog even gaan afkoelen in zee. Wat trouwens ook fijn is is het feit dat je veel ouders spreekt die ook een gehandicapt kind hebben en in hetzelfde schuitje zitten. Is gewoon wel fijn om er met elkaar over te praten. Je begrijpt elkaar zo makkelijk!

Thijs klaar, in tenue, voor de training

Zwaaien met Gee Gee