Dinsdag 6 Mei

Hallo allemaal,

Vanmorgen is er weer hard gewerkt met Nicolette bij de dolfijn therapie. Ricarda heeft gewerkt aan de prikkelverwerking van Nicolette door middel van een lucht druk vest. Nicolette haar prikkelverwerking is nog niet goed ontwikkeld, alles komt bij haar binnen en daardoor zit haar hoofd snel vol. Alles en iedereen ziet en hoort zij. Dit is natuurlijk erg vermoeiend als je niet kan filteren wat je ziet of hoort. Hierdoor is haar concentratie gauw verminderd. Haar diepte waarneming is moeilijk voor haar, een voorbeeld hiervan is dat wanneer zij haar ogen sluit en wij  haar rechter hand uitsteken zij  dit niet met  haar ogen dicht kan zeggen. Nicolette zie je regelmatig op haar vingers kauwen en dat is niet zachtjes maar dit doet ze erg hard. We gaan dit proberen op te lossen door het aanschaffen van een lucht druk vest, massage op haar lichaam door middel van haar in te smeren met een dikke crème (bijvoorbeeld de dikke Nivea crème),haar nog strakker toe te dekken wanneer ze naar bed gaat en ook uit bad vandaan haar met een stevige hand af te drogen. Pas wanneer haar evenwicht, het voelen en de prikkelverwerking goed ontwikkeld is kan zij verder groeien in haar spraak, spieren en het waarnemen.

DSC04225

Tijdens de buiten therapie is gewerkt aan haar oog/ hand coördinatie, ze heeft met krijt heel groot op de vloer Papito moeten schrijven door middel van punt naar punt letters te maken. Dit ging erg goed, ze keek goed en begon toen met krijt te schrijven. In het water was het dolle pret net als de andere dagen…….super als je beloning is dat je met Papito het water in mag om heerlijk te knuffelen, te zwemmen en voortgeduwd te worden op je surfplank of onder je voeten.

DSC_0442

Nicolette was vanmorgen zeer geconcentreerd bezig geweest en had haar lucht druk vest als heel fijn ervaren. Voor meer informatie over het drukvest kan je kijken op www.drukvest.nl  . Het was weer een indrukwekkende ochtend waar we veel van hebben geleerd en er nu ook puzzelstukjes in elkaar vallen………….!!!! Wat is het toch een bijzondere therapie en wat gunnen we ons meisje deze ontwikkeling maar ook al die andere kinderen die op de lijst staan van de Stichting Nicolette!!