Donderdag 15 september 2011

Hallo allemaal!

Vandaag stond er weer een lekker verkoelend windje op Curaçao. Het weer blijft hier heerlijk (sorry voor alle thuisblijvers in Nederland!). Vanmorgen zijn Kirsten en Daniëlle samen met opa, oma en mama, Curaçao gaan verkennen met de auto. Uiteindelijk hebben we natuurlijk ook nog even een speeltuintje voor de meiden opgezocht, heerlijk op het strand. Daarna weer gauw naar huis om even wat te eten en ons weer klaar te maken voor de volgende therapiesessie.

Daniëlle had er weer erg veel zin in, al wilde ze eerst niet mee naar binnen om met Dirkje en Martine te werken. Maar eenmaal binnen heeft ze weer heel goed haar best gedaan en heel geconcentreerd gewerkt. Wij hadden aangegeven dat we het fijn (en makkelijk ;-)) zouden vinden als Daniëlle uit een rietje zou leren drinken. Dirkje heeft dit vandaag gelijk opgepakt. Met een kort rietje liet ze Daniëlle eerst bellen blazen in een glas water. Dit kostte eerst wat moeite, maar ineens had ze door hoe het moest. Niet veel later lukte het zelfs om door het rietje wat water te drinken! Dit kunnen we zelf dus thuis ook goed oefenen. Ook hebben ze nog een leuk spelletje gedaan om de spraak te oefenen.

Ondertussen hadden wij een gesprek met Astrid, de orthopedagoge van het CDTC. Van haar hebben we veel handige en bruikbare tips gekregen hoe we het (soms heel moeilijke) gedrag van Daniëlle kunnen sturen. Het was leuk om te merken dat we al heel veel dingen toepassen, maar met de tips van Astrid kunnen we misschien toch weer meer bereiken bij Daniëlle.

Niet veel later kwam Daniëlle weer vrolijk naar buiten, om weer lekker met Chabilita te gaan zwemmen. Daniëlle was vandaag super vrolijk in het water! Ze had vandaag ook veel geluk, want ze had niet één maar twee dolfijnen om mee te zwemmen. Omdat Jack nu op een ander tijdstip therapie krijgt, mag Li-Na af en toe ook met Chabilita meezwemmen. Daniëlle heeft weer genoten (en wij vanaf de overkant natuurlijk ook)!!

Met twee dolfijnen tegelijk zwemmen!

Lekker hard!

Chabilita en Li-Na zingen een liedjes

Op het dok heeft Dirkje vandaag met Daniëlle de emoties blij, boos en verdrietig geoefend. In de spiegel moest Daniëlle deze emoties laten zien. Een blij gezicht was natuurlijk niet moeilijk, maar bij boos en verdrietig had ze wel even wat hulp van Dirkje nodig. Ook moest ze op verschillende plaatjes aanwijzen welk kindje bijvoorbeeld blij was. Dit vond ze allemaal nog erg moeilijk, dus van Dirkje hebben we weer verschillende tips gekregen hoe we dit zelf met Daniëlle kunnen oefenen.

De watersessie werd weer afgesloten door Chabilita en Li-Na die samen door het water sprongen. Echt een prachtig gezicht!

Chabilita en Li-Na geven een showtje!

Kirsten was ondertussen met Wendy van de KidsClub op stap. Vandaag zij ze o.a. naar de dolfijnenshow in het Sea Aquarium geweest en heeft ze zelf een fotolijstje geknutseld. Kirsten heeft het ook weer erg naar haar zin gehad!

Morgenmiddag staat de family swim gepland en mogen wij samen een half uurtje met Chabilita zwemmen. Esmee is natuurlijk nog een beetje te klein, dus die mag gezellig samen met oma op het dok toekijken en natuurlijk ook Chabilita even aaien voor een leuke foto! We hebben er super veel zin in!

Groetjes, Martijn, Jessica, Kirsten, Daniëlle, Esmee, Wim en Karin