Donderdag 19 maart

Jeetje, wat gaat de tijd toch snel, de 4e therapiedag alweer! De jongens willen ook niet veel tijd missen want ze waren om 6 uur alweer paraat! Vanmorgen rustig aan gedaan, Rens heeft huiswerk gemaakt en Thijs filmpjes gekeken. Daarna weer even  naar het strand geweest. Het was gelukkig weer half bewolkt, dan houden we het hier heeel lang vol! Verder hebben we een goed ritme gevonden zo. Na de lunch weer even rustig aan (haha, we worden al echte Antillianen) en dan weer op het gemak wandelen naar het CDTC.

Vandaag hebben we bezoek! Ome Mart en tante Cock zijn met het hele gezin op vakantie in Curacao en zij mogen vandaag meekijken bij de therapie van Thijs. Dat is hartstikke leuk en gezellig! Lisette en Dewi komen Thijs weer ophalen om eerst binnen aan de slag te gaan, en Rens doet weer mee aan het kidsprogramma (ze gaan een groot dolfijnkasteel bouwen op het strand).  Binnen moet Thijs kaartjes gaan zoeken in een grote bak met bonen. Daarna moet hij de kaartjes met een gekleurde knijper vastmaken op een ronde schijf. Aan Dewi moet Thijs een gekleurde knijper vragen. Dewi begrijpt helemaal niets van gebarentaal dus Thijs moet echt zelf om een gekleurde knijper vragen en dit gaat echt wel goed!!! Thijs zegt zowieso oranje en blauw, maar wit kwam er ook redelijk goed uit! Wat een topper he, die Thijs! De eerste letter van een woord is nog wel lastig hoor!

Daarna tijd om naar Nubia te gaan! Nubia kan Thijs ook steeds makkelijker zeggen. En het zwemmen met Nubia in het water is weer helemaal geweldig. Sorry dat ik in de herhaling val en ik vrees dat ik dat de komende dagen nog wel vaker ga doen maar Thijs in het water met Nubia is gewoon 200% genieten! Op het dock is Lisette met de mondmotoriek van Thijs bezig geweest. Thijs brengt zijn eten niet goed van links naar rechts en zijn mond staat vaak open. Met bepaalde staafjes probeert ze de spieren van Thijs te stimuleren. Thijs vindt dit niet helemaal geweldig want hij ervaart dit als erg gevoelig.  Maar daarna mag hij weer het water in voor de 2e watersessie en dit is weer helemaal genieten.

Bij de evaluatie geeft Lisette aan dat ze heel tevreden is over Thijs. Hij probeert echt mee te praten tijdens de therapie en hij gaat ook steeds meer dingen uit zichzelf zeggen. Zelf vinden wij het best nog onwerkelijk maar waarschijnlijk zit hij tijdens de therapie zo op z’n top van enthousiasme en alertheid dat het er gewoon uitkomt! Tijdens het douchen en afdrogen probeert hij ook echt handdoek en afdrogen te zeggen en verder heeft hij zelf spontaan “Nubia aaien” gezegd. Ja, dat willen wij allemaal ook wel! En toen zat de 4e therapiesessie er ook alweer op. Helaas gaat de tijd erg snel maar we hebben hier wel een hele fijne tijd met een hele enthousiaste Thijs die hard werkt, geniet, blij is en een broer die apetrots op hem is!

Rens wil nog even tegen zijn klasgenootjes zeggen dat hij het erg leuk heeft hier, dat we op huisnummer 212 zitten en dat hij heel veel leert over dolfijnen en andere zeedieren.

DSC00231a Thijs en Nubia spelen weer vrolijk in het water

DSC00237a Twee springende dolfijnen zeggen gedag aan het einde van de watersessie