Donderdag 2 juni 2011

Lieve mensen, as zaterdag fietstocht van Stichting Nicolette! Jullie kunnen je nog opgeven, zie de website voor meer info!

Jeetje, de een na laatste dag alweer! Wat erg zeg dat het er alweer bijna opzit! Maar dit vergeten we snel want Thijs reageert weer erg enthousiast als we naar het CDTC lopen. Ook Rens kijkt er alweer naar uit om zijn vriend Rowen te zien! Binnen oefent Thijs eerst weer het spel twinfit. Dit spel heeft hij vorige week ook gedaan. Toen gingen de moeilijkere vragen niet goed, vandaag wel!! En dan waren er ook nog 3 antwoorden mogelijk ipv 2. Dus bv waarmee open je de deur? Een sleutel, een mes of een kwast? De concentratie is zoveel verbetert tov vorige week, en Thijs weet ook wat er na een half uur binnen werken komt… Tussendoor worden er uiteraard weer klanken geoefend, ook weer medeklinkers. Ook de “g” van Gee Gee, deze klank ging natuurlijk nog niet goed maar Thijs blies wel op de goede manier de lucht door zij keel! Ja jongens, het gaat hier om details, maar wel belangrijke! En dan de watersessies! Thijs trappelt, schatert en knuffelt het gedurende de watersessies weer uit van plezier! Dirkje geeft nogmaals aan dat Thijs echt een uitzondering is dat hij alle dagen zo enthousiast is! Hier zijn wij uiteraard ook heel blij mee! Tussen de 2 watersessies door weer gezichts- en mondmassage op het dok! Ik mag er nog een keer naast zitten om het goed te leren voor thuis. Thijs plaatst nu zelfs 2 keer zijn tong keurig achter zijn voortanden! Helemaal top! Tijdens de massage geeft Thijs een aantal keren duidelijk aan dat hij weer het water in wil, maar hij moet even geduld hebben! En dan mag hij weer helemaal los met Gee Gee! Daarna nog weer het eindgesprek met Dirkje. Het meeste hebben jullie al gelezen, weer een positief verhaal en weer kleine stapjes vooruit! Echt een kanjer onze Thijs! Wel maakt hij sommige medeklinkers al bij Dirkje en nog niet bij ons. Dit komt oa doordat hij weet dat hij bij Dirkje hard moet werken en klanken moet maken. Als we alvast even terugblikken naar de afgelopen periode is er voor ons een hele brede basis gelegd en hebben wij het vertrouwen gekregen dat het voor Thijs mogelijk is om in de toekomst woordjes te gaan zeggen! Dit is alleen mogelijk door thuis door te gaan op de ingeslagen weg. Dit zullen we dan ook zeker gaan doen! (alleen zoeken we nog een vrijwilliger die dolfijn wil spelen!) Daarnaast heeft Thijs al vorderingen gemaakt in zijn mondmotoriek (veel beter tong uitsteken, nieuwe klanken), heeft Thijs meer zelfvertrouwen, is Thijs bewuster bezig met oefenen en is hij zelf ook veel bezig met klanken. En daarnaast zullen we de komende tijd thuis nog beter de conclusie kunnen trekken wat voor stapjes Thijs heeft gemaakt. Maar wij zijn alvast enorm blij dat de deur voor het praten wagenwijd open staat! En tot slot kunnen we nog vermelden dat de lotion voor mij helaas niet werkte, maar een ander paardenmiddel wel, eindelijk heerlijk geslapen! En sorry mensen, 4 foto’s vandaag, we konden echt niet kiezen!!

Thijs wil ook graag Dolfijn worden.....

Spektakel hoog in de lucht.

Dolle pret tijdens de spetter sessie met Gee Gee.

Surfen door het water!