Donderdag 2 maart; therapie dag 9: Genieten!!!!

We hadden een vol programma vandaag. Maar er was energie voor 10!

Vanmorgen hebben we het er eens lekker van genomen. We zijn heerlijk gaan ontbijten op de boulevard. Het was toch een rustdag voor onze  mountainbikers dus waarom niet? Heerlijk op een terras aan het strand met een compleet buffet. Het lijkt wel vakantie!

Daarna zijn we gelijk op het strand gebleven. Want we wilden graag nog gaan snorkelen op een mooi plekje waar de zee het land in komt en je rustig langs de rotsen kunt drijven. Echt helemaal super is dat! Het water is zo helder en er zijn zoveel mooie vissen.

Hoe tropisch wil je het hebben?

Tussen de middag gingen we direct door naar de therapie. Voor Jesse heel even spannend omdat hij voor het eerst alleen met Sebastiaan moet werken. Hij benoemde het wel, maar eigenlijk leverde het niet zo heel veel spanning op. Stapje vooruit dus!

Het was weer dokdag dus de ouders mochten van dichtbij kijken en foto’s maken.

Jesse ging tijdens de binnen therapie met Sebastiaan en Lulu eerst een spelletje Mikado spelen. Dat is goed voor zijn oog-hand coördinatie en concentratie. Ondertussen konden ze ook nog even praten over hoe het gaat zonder er heel veel nadruk op te leggen. Daarna is er een ware interland gevoetbald op de gang van de therapieruimtes. Sebastiaan en Caroline zijn namelijk beide Duits. Jesse heeft Barend (de stage fotograaf) moeten gaan zoeken en overhalen om met hem de eer van Nederland te verdedigen. Helaas kon Barend niet zo goed voetballen dus moest hij keepen. De eindstand was uiteindelijk 6-5 voor Nederland!!! Heerlijk zo’n mannelijke therapeut!

In het water ging het wilde mannen spel vrolijk door. Jesse mocht flippers aan zodat hij harder en meer zelfstandig kon zwemmen.therapie-dag-9-72En met die flippers kun je veel trucjes doen. Zoals heel diep mee duiken met de dolfijn. Hier houdt Jesse Sebastiaan vast zodat hij met hem diep kan duiken samen met Bonnie. Erg gaaf om te doen.

therapie-dag-9-85

En het allerleukste was wel het voortgeduwd worden op het waveboard. Bonnie duwde Jesse en Sebastiaan met kracht door het water. Wat heeft zo’n dolfijn een power!

therapie-dag-9-27

Daarna was het tijd voor de oefeningen op het dok. Dit keer mochten Serra en Jesse dit samen doen. Merel had voor hen een dolfijnenquiz bedacht. Daarbij moesten Serra en Jesse samenwerken en overleggen voordat ze tot een antwoord kwamen. Voorbeeld vraag was: Hoe hard kan een dolfijn zwemmen…….dat is wel 46 kilometer per uur.

therapie-dag-9-68

Voor de dok tijd had Serra al weer heerlijk gezwommen met Nubia. Hier een bewijsje van hoe ze geniet van het contact:

therapie-dag-9-30Serra moest vandaag zelf de opdrachten voor de dolfijn verzinnen en moest iedere keer iets nieuws verzinnen om te doen. Ze krijgt de commando’s met handgebaren al aardig onder de knie.therapie-dag-9-15

Vandaag waren Sami en Nubia wel een beetje stout. Broer en zus hadden zin om met elkaar te spelen. En dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Sami kwam iedere keer met Nubia spelen.therapie-dag-9-21Uiteindelijk is dolfijnentrainster Romy maar lekker met Sami gaan spelen. Toen ging het ook met Nubia beter. Zo grappig, het zijn soms net kinderen zoals die dolfijnen op dingen reageren.

Uiteindelijk sloten Jesse en Serra hun tijd in het water af met een dikke kus voor hun lieve dolfijnen:

therapie-dag-9-88therapie-dag-9-57

Na de therapie nog even een lekker ijsje op de boulevard gehaald. Dat is ondertussen traditie geworden.

Na zo’n drukke ochtend en middag is het tijd om te ontspannen. En hoe doen echte pubers dat?

therapie-dag-9-94Chillen op de mobieltjes in de airco!

Echt een dag om volop van te genieten. En dat lukt dus ook steeds beter. Dubbel genieten dus eigenlijk!

Morgen wordt het een enerverende dag. Jesse is jarig en dat wordt gevierd! Daarnaast is het morgen ook de laatste therapie dag. Dus dat wordt afscheid nemen. En ondanks dat ze soms best wat gemopperd hebben de afgelopen 2 weken zijn ze aardig gehecht geraakt aan hun therapeuten en aan de dolfijnen. Benieuwd wat dat allemaal gaat brengen.