Donderdag 26 mei 2011

De vierde therapiedag! Bij jullie is het mooie weer misschien even weg, maar hier gaat het gewoon stug door! Wij dachten dan ook dat Thijs vanmorgen weer wat sloom was wegens de warmte, maar het tegendeel was waar! Tijdens het eerste half uur therapie binnen deed Thijs nog sneller zijn schoenen uit en t-shirt omhoog dan gisteren! Thijs weet wat er van hem verwacht wordt en pikt alles snel op volgens Dirkje. Met name nieuwe gebaren, maar ook pakt Thijs al wat klanken over! Daarna natuurlijk tijd voor de watersessies! Volgens Dirkje is Thijs vandaag nog enthousiaster dan gisteren in het water, wat eigenlijk bijna niet kan!! Geweldig!! Thijs schatert het dan ook weer uit van plezier! Dit is zo heerlijk om te zien en te horen!! Thijs heeft heel veel plezier en reageert ook enorm op Gee Gee. Dit is heel goed. Thijs is echt op haar gefocust. En we hebben echt geluk, wij kunnen alles van behoorlijk dichtbij volgen, ook opa Koos en oma Riet! Hoewel opa en oma ook wel eens even naar het aquarium gaan om dieren te kijken, voor Rens ook erg leuk, en om even af te koelen. Het aquarium bevindt zich in het CDTC. tussen de 2 watersessies door krijgt Thijs weer mondmassage op het dok. dit ging ook weer erg goed. ( sorry, wordt een beetje saai hè? 🙂 ) En daarna mocht Thijs weer racen door het water op Gee Gee, samen spetteren, ballen, Gee Gee laten springen, kusjes geven en Thijs heeft Gee Gee nu ook echt geknuffeld! Ook mocht hij op de buik van Gee Gee zitten en zo meevaren, wat een enorme bofkont hè, die Thijs!!!! In het eindgesprekje gaf Dirkje dus aan dat ze super tevreden was over Thijs, met name over het snelle oppikken van gebaren, maar ook nieuwe klanken. We kunnen hier nu direct al mee aan de slag. Dirkje gaf ook aan dat ze met een collega gesproken hebben over de eventuele mogelijkheden voor Thijs voor ” Brucker” therapie, een in Duitsland veel toegepaste therapie maar in Nederland nog vrij onbekend. Vanmiddag om 14 uur mogen we langskomen voor een proefsessie bij een Duitse therapeut. Terug naar het huisje om wat te eten en dan gaan Wim en Thijs terug naar het CDTC, terwijl Rens gaat dromen over de flamingo’s en de schildpadden die hij visjes heeft mogen voeren in het aquarium. De therapie blijkt niet helemaal te passen bij Thijs, eigenlijk is Thijs al verder in het bewegen. Deze therapie registreert en stimuleert signalen van de hersenen naar de spieren om bewegingen te stimuleren. Om 16 uur kunnen we nog even met zijn allen naar het strand, dit is ook even heerlijk genieten! Ook voor Thijs want die is altijd gek van de zee.

Lekker spetteren met Gee Gee.

Thijs en therapeut Dirkje hebben samen pret met Gee Gee.