donderdag 3 mei

Vanmorgen om 8.00 uur stonden we weer paraat bij het therapiecentrum (Het CDTC ).

Nicolette had er weer helemaal zin in…..! Tijdens de binnentherapie is er gewerkt aan losse letters zoeken en daar een woordje van maken. Nicolette had bij de letter B moeite om een woordje te bedenken, dus Ricarda hielp haar hierbij…..BUS. Later vond ze weer een letter B, en toen zei ze direct BUS (dit had ze dus goed onthouden).

Ricarda heeft tijdens de evaluatie aangegeven dat het belangrijk is om Nicolette veel op d’r blote voeten te laten lopen, maar ook haar veel prikkels te geven op de binnenkant van d’r handen. Dit stimuleert de spraak! Tijdens de watersessie ging het net als altijd helemaal super….!Nicolette is voortgeduwd op de surfplank, en later mocht ze kiezen tussen de bal en de kleine ring.  Ze koos voor de kleine ring, en dit ging dan ook weer heel goed.

Spelletje met elkaar!

Na de eerste watersessie mochten wij allemaal naar het dock komen en is er een spelletje gedaan met Gerda, Christine, Cees, Nicolette en Mart. Eén moest een fles met water vullen, dop erop en rennen naar degene die 3 meter verder stond met een bekertje en een emmer.  Het bekertje moest gevuld worden en daarna in de emmer geleegd worden. Nu kwam er samenspel, snelheid en concentratie aan te pas. Nicolette vond het de eerste keer best moeilijk en gooide doordat ze het te snel wilde doen best wat water naast de emmer. Nicolette moet dus genoeg ruimte en tijd krijgen om opdrachten te kunnen volbrengen (denk aan zelf brood smeren, aankleden, jas aandoen.

Tijdens de tweede watersessie mochten wij bij Nicolette blijven zitten, dat vond ze zelf heel leuk. Wat wij zelf iedere keer weer verbaasd over zijn is dat Nicolette dan zo goed geconctreerd blijft werken.

Ricarda was zeer tevreden over hoe Nicolette had meegewerkt vandaag, het is natuurlijk ook leuk om te werken met iemand die het zelf iedere keer weer geweldig vind en op haar manier goed haar best probeert te doen.

Morgen laatste therapie dag…….willen we allemaal nog niet aan denken!!!

Hoe harder hoe mooier!!

Zou Nicolette het aanvoelen dat het einde van de therapie nadert??