maandag 10 september

Anja, Charity en Teresa!!

Hallo allemaal, wat een bijzondere dag vandaag! Charity’s eerste therapie dag, wat een geweldige ervaring en niet alleen voor Char maar voor ons allemaal. We moesten om 12.30u bij het CDTC zijn om voor de therapie zou beginnen kennis te maken met de therapeut die Char gaat begeleiden deze 2 weken. Anja is spraaktherapeut en Teresa is logopediste in opleiding, beide ontzettend lief en betrokken. Het klikte dan ook meteen met Char. Na een voorstelrondje, waarbij we allemaal iets over onszelf moesten vertellen, hebben we nog wat punten besproken betreffende onze hulpvraag voor Char. Na het gesprek mocht Char mee naar binnen waar ze mocht kiezen tussen de speelruimte of de ruimte om te ontspannen om een begin te maken met de therapie. Ze koos de ontspanningsruimte, daar hebben ze gewerkt aan een stukje ademhaling. Wat gebeurt er als je adem haalt, hoe gebruik je je adem tijdens het zingen van een liedje. Als Char zingt dan stottert ze namelijk niet. Erg leerzaam en Char vond t leuk! Na de binnensessie was het tijd om het water in te gaan, best een beetje spannend hoor. Tussen Anja en Teresa in, lopen naar het water waar dolfijn Chabelita al lekker rondzwom. Even spatten naar Chabelita die uiteraard antwoord gaf door lekker met haar staart terug te spatten! Anja vroeg Char of ze het water in durfde, nou dat was een overbodige vraag want Char lag er al bijna in. Wat bijzonder om te zien hoe Chabelita en Char samenwerkten in het water. Even aaien en daarna samen een stukje zwemmen. Als Char achterbleef, in opdracht van Anja, dan kwam Chabelita terug om haar weer op te halen.Daarna met een bal en een ring gespeeld die Chabelita netjes terug kwam brengen als Char ze weggooide. Zo mooi om te zien, zelfs de jongens waren onder de indruk van wat er in het water gebeurde. Op het laatst ook nog een een rondje aan de vin van Chabelita door het water getrokken worden waarbij Char zich heel goed vast moest houden, ging echt super. Na de therapie lekker douchen en napraten over hoe het gegaan is. Zowel Anja en Teresa als Charity waren dik tevreden over de eerste dag. Op naar morgen dus. Voor Ritchie en Nigel morgen ook een leuke dag want zij mogen morgen gaan snorkelen, ja ook voor de broers worden er activiteiten georganiseerd. Petje af voor hoe het hier allemaal geregeld wordt, in één woord GEWELDIG!!!! Liever lezers, tot morgen!!!