Maandag 12 september 2011

Vandaag was de grote dag, na maanden wachten ging Daniëlle dan eindelijk met de therapie beginnen. Iedereen was vroeg wakker. Eerste gezellig met zijn allen ontbijten, en daarna zijn we een stukje gaan wandelen over het park. Schelpen gezocht op het strandje van Boca Gentil en genoten van een schitterend uitzicht over de zee.

Met oma genieten van de zee

En toen….met zijn allen in de auto naar het CDTC. We waren er om 15 uur. Iedereen was best een beetje zenuwachtig…..Eenmaal daar aangekomen zaten Jack en zijn familie al te wachten. Het is erg leuk dat we dit met hun tegelijk beleven! Daniëlle en Jack kennen elkaar al een tijdje en het is leuk om te zien hoe Daniëlle Jack herkent en benaderd.

Papa en Mama hadden als eerste een intakegesprek met Dirkje en Martine. En toen was het zover! Daniëlle ging met Dirkje en Martine mee naar binnen voor een half uur werken.

Na een half uur kwam er een hele vrolijke Daniëlle naar buiten in een schitterend wetsuit. Ze straalde van oor tot oor en liep met Dirkje en Martine naar het dok alsof ze niks anders deed. Geweldig!!

Kijk mij eens in mijn wetsuit!!

Vanaf een afstand konden we de tijd op het dok erg goed volgen. Daniëlle ging na een korte tijd het water in waar een vrolijke Chabelita haar opwachtte. Eenmaal in het water was Daniëlle gelijk in haar sas, lachen en gillen van blijdschap!! En papa en Mama…..die waren even heel stil en genoten van het ongelooflijk bijzondere moment. Wat blijft het onwerkelijk dat dit gebeurt..

Wow!!

Geconcentreerd werken op het dok

Na een uur (wat op 5 minuten leek) ging Daniëlle douchen en omkleden. En daar was ze…..weer een smile van oor tot oor en een dikke knuffel voor Mama! Het was erg goed gegaan en ze had enorm genoten, dat was wel duidelijk. Daniëlle ging opruimen met Martine en papa en Mama gingen evalueren met Dirkje. Dirkje beschreef Daniëlle en ze had het niet beter kunnen bewoorden, ongelooflijk! Het plan van aanpak werd uitgelegd en toen was het tijd om weer naar huis te gaan.

In de auto was Daniëlle erg vrolijk, thuis lekker een duik in het zwembad en voldaan naar bed. Ze ging heerlijk slapen.
Stichting Nicolette, wat zijn we jullie dankbaar voor deze belevenis en ervaring!!!!
Tot morgen!