Maandag 16 maart

Joepie, vandaag is het dan zover, de eerste therapiedag voor Thijs! Thijs heeft pas 15.30 uur therapie dus we kunnen uitslapen. Maar daar doen Thijs en zijn broertje Rens niet aan, 5 uur zijn ze alweer fris en fruitig…… Om 10.15 uur wandelen we naar het CDTC voor een informatie-bijeenkomst met alle gezinnen voor de komende 2 weken. Het is deze keer een Duitse aangelegenheid, van de 16 gezinnen zijn er 2 Nederlands, 1 Zweeds, 1 Zwitsers en de rest Duits. Na deze bijeenkomst gaan we nog eventjes naar het strand. Daarna terug naar ons huisje om te lunchen en wat bij te komen want Thijs is best een beetje moe door het tijdsverschil en de warmte. En dan is het toch echt zover, we wandelen wederom naar het CDTC (sorry voor degene die deze term niet kennen: Curacao Dolphin Therapy & Research Center) maar nu echt voor de therapie!

Het team waarmee Thijs de komende 2 weken aan de slag gaat bestaat uit Nubia de dolfijn, Lisette de logopediste, Dewi de assistente en Tamara de dolfijntrainster. Tamara kennen wij nog van 4 jaar geleden dus dat is erg leuk! De eerste therapiedag start met een intakegesprek met Lisette. Na dit gesprek mag Thijs starten met de therapie. Het thema van de eerste therapiedag is wennen aan de dolfijn. Thijs is de hele dag al best moe door het tijdverschil en de warmte en oogt en is hierdoor erg rustig. Maar zodra Thijs met Nubia het water in mag is het meteen feest!! Thijs is heeeeeel erg blij en Nubia is ook heeeeel erg blij!!! Dit is erg leuk want Nubia wil zich soms niet laten aanraken door kindjes maar Nubia zoekt Thijs meteen op! En als 2 blije vogels spelen ze in het water, zo gaaf!!! Tussen de 2 watersessies door wordt er op het dock gewerkt. Thijs werkt met een memoryspel en moet aangeven wat er op de plaatjes staat zowel met gebaren als met klanken. Dit gaat erg goed. Thijs geeft tijdens de sessie op het dock aan dat hij weer wil zwemmen met Nubia, maar er moet eerst nog even gewerkt worden! Daarna mag Thijs voor de 2e sessie het water in met Nubia en het is weer volop pret! Dit is zo gaaf om te zien en om te horen, want Thijs schatert het uit!!! Tijdens de therapie van Thijs doet Rens mee aan het kidsprogramma. Dit is een programma speciaal voor broertjes en zusjes. Rens heeft van alles geleerd over haaien en dolfijnen en vond het erg leuk. Na de therapie hebben wij nog een evaluatiegesprek met Lisette. Ze is heel enthousiast over de eerste kennismaking van Nubia en Thijs! En verder is ze ook erg tevreden en heeft ze een goed beeld van Thijs gekregen.

Na de therapie gaan we naar huis en onderweg naar huis, en onder het eten, en als Thijs zo ongeveer voor pampus in bed ligt geeft hij steeds maar aan dat hij wil zwemmen met Nubia! Zo leuk om te zien dat Thijs er zoveel zin in heeft! Kortom, dit was een hele goede 1e dag en we hebben allemaal alweer heel veel zin in morgen!

IMG_2512a Thijs in zijn stoere outfit op weg naar Nubia!

DSC00074a Thijs aan het genieten in het water met Nubia en Lisette.