Maandag 19 september 2011

Hallo allemaal!

Na een heerlijke vrije zondag, was het vandaag weer tijd om te zwemmen met Chabilita! Daniëlle had er weer erg veel zin in en begreep ook goed dat Kirsten vandaag mee mocht voor de therapietijd binnen. Dirkje had voor vandaag oefeningen uitgekozen, waarbij beurtgedrag en luisteren naar elkaar heel belangrijk was. Dit ging de meiden erg goed af en ze hadden er veel lol in. Dirkje heeft nog even apart met Kirsten geoefend wat ze moet doen als Daniëlle niet naar haar luistert als ze “STOP” zegt. We vinden het ook heel fijn dat er zoveel aandacht is voor de band van de zusjes onderling en Kirsten past ook gelijk al een aantal dingen toe die ze heeft geleerd!

Ondertussen is Daniëlle ons thuis flink aan het uittesten. Ze is weer flink aan het gillen af en toe. We gaan nu natuurlijk ook op een andere manier met haar om en daar moet ze even aan wennen, maar als we het lang genoeg volhouden geeft ze uiteindelijk wel toe! Dirkje gaf al aan dat haar gedrag hier op Curaçao weer wat extremer zal worden, o.a. door de andere omgeving en de vermoeidheid door het harde werken, maar ook doordat ze heel goed door heeft dat wij anders met haar gedrag om gaan. Maar een schrale troost, als we nu doorzetten hebben we daar thuis alleen maar profijt van!

Na de therapietijd binnen, mocht Kirsten weer mee met Daniëlle op het dok. Kirsten heeft er weer van genoten en mocht natuurlijk ook weer meedoen met alle spelletjes en trucjes. Dirkje gaf aan dat Daniëlle vandaag heel zelfstandig was in het water. Ze hield zelf Chabilita heel goed vast, zonder hulp van Dirkje. En ook liet ze zelf Chabilita op haar rug draaien. De gebaren om een Chabilita een trucje te laten doen deed ze vandaag ook erg goed mee!

Lekker zwemmen

Daniëlle doet goed mee

Tijdens de doktijd was Daniëlle erg geconcentreerd. Ondanks dat Kirsten ondertussen druk met Chabilita in de weer was, liet ze zich niet afleiden. Vandaag heeft Dirkje weer geoefend met de emoties “blij”, “boos” en “verdrietig”. Deze keer met foto’s in plaats van met picto’s, omdat Daniëlle dat de vorige keer nog erg moeilijk vond. Maar nu ging het een stuk beter en kon ze zelf benoemen of het kindje op de foto blij, boos of verdrietig was.

Daniëlle werkt geconcentreerd door terwijl Kirsten Chabilita laat zingen

Dirkje was erg tevreden over Daniëlle’s concentratie en werkhouding! Daniëlle pikt alles er snel op en is heel leergierig! Dat vinden we natuurlijk leuk om te horen en we zijn ook super trots op onze Daniëlle!!

Allemaal het startsein geven voor een laatste grote sprong!