Maandag 23 mei 2011

Eindelijk is het dan zover, de grote dag!! De eerste therapiedag van Thijs!! Thijs heeft goed geslapen en om 10 uur mogen wij ons melden bij het CDTC. Eerst hebben wij (Wim en Esther) een intake gesprek met Dirkje, de therapeut van Thijs voor de komende twee weken. We bespreken onder andere de doelstelling van de therapie van Thijs: communicatie, de mondmotoriek en zelfredzaamheid (aan- en uitkleden). Hierna gaat Thijs naar binnen en maakt kennis met Dirkje (de therapeute), Marieke (de assistente) en Tamara (de dolfijntrainster). Volgens Dirkje hebben ze allemaal een goede klik met Thijs. We zien Thijs dan ook regelmatig knuffelen met de dames. En daarna mag Thijs naar het dok en het water in!! Thijs vindt het in het water helemaal beeldig en wij horen en zien hem schateren! Echt geweldig!! Dit zorgt echt voor tranen in je ogen, zo gaaf! De dolfijn waar Thijs de komende twee weken mee zal zwemmen heet Gee Gee. Gee Gee is een volwassen dame van 29 jaar en is heeeeel lief! (past dus goed bij Thijs) Gee Gee is in oktober moeder geworden van Noa. Noa zwemt dan ook vrolijk mee. Gee Gee is een grote dolfijn en weegt maar liefst 180 kg, maar Thijs is helemaal niet bang!! Na even in het water geweest te zijn mag Thijs spelletjes doen op het dok. Deze spelletjes zijn allemaal t.b.v. Het concentratievermogen. Dit gaat erg goed. Thijs voert de opdrachten die Dirkje geeft ook goed uit! Onze kanjer…. Daarna mag Thijs weer het water in en mag hij spetteren met Gee Gee, haalt hij een ring van de neus van Gee Gee en doet deze er ook weer op, laat hij Gee Gee springen (heeeel gaaf gezicht) en durft Thijs zelfs op de buik van Gee Gee hard mee te “varen” door het water! Onze Thijs is echt een held! En als hoogtepunt geeft Thijs een kus aan Gee Gee!!!! Dit schijnt voor de eerste sessie echt heeeel bijzonder te zijn! Daarna gaat Thijs douchen en aankleden en hebben wij nog een gesprekje met Dirkje over het verloop van de training. Dirkje was heel tevreden over de eerste dag en wij uiteraard ook! Rond 13 uur waren we terug in het huisje. Thijs was erg moe, maar kon helaas niet slapen, waarschijnlijk door alle indrukken. Niet zo gek, ik zou ook niet kunnen slapen! Gelukkig viel Thijs om 15 uur nog even in slaap, dit had hij hard nodig!

Thijs met Dirkje, Marieke en Tamara (vlnr) op het dok

De eerste kus van Thijs en Gee Gee !