Maandag 30 mei 2011

Jeetje, het is alweer maandag! Lekker cliché maar wat gaat de tijd toch snel! Rens is ook helemaal in zijn nopjes want die bofkont mag vandaag weer mee op het dok. En Thijs heeft er echt enorm veel zin in! Om 10 uur maken we dus weer ons wandelingetje naar het CDTC. Thijs begint weer met een half uurtje therapie binnen en ondertussen worden wij getrakteerd op onze eerste echte tropische regenbui! Eigenlijk best lekker, net een warme douche! Daarna mag Thijs gezellig met zijn broertje Rens naar het dok. En dan eindelijk weer het water in met Gee Gee en Dirkje!! Dirkje zegt dat ze goed kan zien dat het weekend is geweest want Thijs trappelt en stuitert van enthousiasme in het water!! Thijs schatert het dan ook weer uit tijdens alle spelletje met Gee Gee! En er wordt uiteraard ook weer heel wat gekust en geknuffeld met Gee Gee! Rens mag meehelpen materialen aan te geven aan Gee Gee en visjes voeren. Tijdens de 2 watersessies in krijgt Thijs weer de gezichts- en mond massage. Dit gaat super goed en de tong uitsteken gaat steeds sneller. Daarna is het weer watertijd oftewel feest voor Thijs!! Echt heel gaaf om Thijs zo te zien genieten! En tot slot het eindgesprekje met Dirkje. Dirkje is weer erg tevreden over onze man. Thijs gaat de klanken al sneller maken (we hebben natuurlijk ook veel geoefend)! Het klanken maken kost Thijs veel energie maar hoe vaker we dit oefenen hoe beter dit zal gaan. Dirkje ziet veel mogelijkheden met de klanken en wij moeten dit dan ook in het dagelijks leven veel toe gaan passen. (bijvoorbeeld, Thijs we gaan eten, eeeeee van eten, om aan te geven dat de klanken woorden gaan vormen en geen loze kreten zijn) Thijs heeft vandaag al 2 klanken aan elkaar geplakt: ba! Nu nog de lllll…. De gebaren moeten we ook gaan toepassen zodat Thijs zich op kortere termijn beter kan gaan uiten. En tot slot heeft Thijs ook weer met plaatjes gewerkt met Dirkje voor de concentratie en het begrip. Saai maar ook dit ging weer super!!! Kortom, een heel goed begin van de tweede week! De mannen liggen nu allebei te dromen over de mooie belevenissen met Gee Gee en dan gaan we aan het einde van de middag nog even naar het strand. Dan is het daar heerlijk vertoeven!

Thijs kijkt vol bewondering hoe Gee Gee met een geweldige sprong uit het water

Dirkje en Thijs oog in oog met Gee Gee

Rens geeft een knuffel aan Gee Gee