vrijdag 2 mei

Beste Lezers,

Bijna weekend, dat wil zeggen dat onze eerste therapieweek er op zit………….helaas! Vanmorgen om 7.50uur stonden we weer bij het CDTC en had Nicolette heel veel zin om met Papito te zwemmen. Tijdens de binnen therapie heeft Nicolette gewerkt aan haar geheugen dit door middel van een 7 tal verschillende blikjes en potjes met een voorwerp erin. Ze moest  één voor één de blikjes/potjes openmaken en dan vertellen  in een goede  zin wat er in het blikje/potje zat. Daarna de deksel er weer op en de volgende. Nadat ze alle blikjes/ potjes had opengemaakt en de voorwerpen had benoemd en weer had dichtgemaakt vroeg Ricarda aan Nicolette of zij kon vertellen wat er in de blikjes/potjes zat. Nicolette moest dit natuurlijk weer in een volledige zin doen en niet alleen het voorwerp benoemen. Er werd dus extra veel van haar gevraagd……….een goede zin en het juiste voorwerp. Rond 8.30uur kwam onze kanjer naar buiten met haar tas netjes in haar hand (leren om te zorgen voor je eigen spullen, papa/mama zijn geen pakezels) in wetsuite met een grote glimlach!

Wat was het weer een geweldig gezicht om Nicolette te zien in het water met Papito………..zoveel lol, haar lieve lach en zo geconcentreerd op Papito. Wij genieten hier iedere keer enorm van. Wat zal het ook weer bijzonder zijn als wij morgen gaan zwemmen met Papito (Familyswim).

DSC_0424

Op het dock is gewerkt aan de fijne motoriek, Nicolette vind het losmaken van haar broeksknoop vaak nog erg moeilijk en hier is aan gewerkt door middel van een touwtje en grote kralen. Ze moest eerst uit een zakje met een klein gaatje erin een kraal halen  en zeggen: dit is een rode/blauwe/ gele kraal en daarna moest ze proberen om de kraal door het touw te krijgen. Dit was nog best moeilijk en hierdoor was Nicolette minder geconcentreerd. Na een aantal keren lukte het haar wel en door de beloning die ze kreeg op het dock van de andere (Dolfijntrainster, stagiaire van het CDTC, Annie en Ricarda) werd Nicolette enthousiast en werd ze meer geconcentreerd waardoor het haar ook beter lukte. Deze oefening is ook goed  als voorbereiding van het schrijven.

DSC_0375

Tijdens het evaluatie gesprek was Ricarda erg positief over hoe Nicolette vandaag had gewerkt en wat ze hadden gedaan. Dat de watersessies goed verlopen dat zien wij zelf natuurlijk ook………..die zijn geweldig. We hebben het ook nog even gehad over het waarschuwen wanneer iets niet mag en hebben gezegd dat we niet naar 3 keer waarschuwen willen. We zijn bang dat Nicolette hierop gaat rekenen en pas bij de 3de keer stopt of reageert. We hebben dus afgesproken we waarschuwen 1 keer en daarna is het negeren of op non verbale manier haar te corrigeren  (net welke situatie het is).

We hebben als gezin een geweldige en bijzondere week achter de rug waar hier en daar een traantje is gelaten………..!!!! Vanaf een warm en relax Curaçao wensen we iedereen een heel goed weekend toe.

Liefs van ons allemaal…………