Vrijdag 23 maart

Arlette ging vanmorgen voor de sessie eerst lekker ontbijten met Astrid, Marlot en Alisa. Hier had zij zich de avond ervoor al op verheugd. Arlette mocht op de boot waar normaal alleen maar blauwe shirts mogen komen (dit zijn de stageres) dus super spannend maar wel onwijs leuk. Ze hebben heerlijk op het balkon gezeten. Tijdens het ontbijt werden er weer gesprekjes gevoerd waarbij Arlette keuzes moest maken wat zij toch moeilijk blijft vinden.

Nadat het ontbijt was genuttigd spoedde zij zich naar het vlot om voor de voor de een na laatste keer met Li-na het water in te gaan. Voor de andere kinderen was het de laatste sessiedag. De ouders vonden dit erg jammer en wij ook, je bouwt toch een band op met elkaar en deelt en hele bijzondere ervaring met elkaar wat zo positief is dat het moeilijk is dat los te laten, maar goed we hebben mailadressen uitgewisseld en een laatste foto met elkaar gemaakt en toen zo veel mogelijk genoten.

Voor arlette was er nog een spannend puntje want ze mocht met twee dolfijnen zwemmen, namelijk met Li-na en  Di-di de moeder van Li-na  zij valt in voor een andere dolfijn waarvan de baby was overleden en dus even rust krijgt in een ander bassin.

Maargoed arlette mocht Di-di even lenen van Lars (een jongetje dat op het dock naast Arlette zit) en ging een rondje met twee dolfijnen, de spanning was van haar gezicht te lezen maar ze genot er volop van en het is zo leuk om te zien dat het plezier het wint van de spanning en dat ze steeds meer dingen gaat proberen.

Over Di-di nog een grappig dingetje het is het is af en toe net een klein kind die ondeugend wil doen, zo wou de therapeut vandaag met Lars en de dolfijn een rondje op de surfplank maar toen ze halverwege waren dacht de dolfijn zoek het maar uit ik zwem lekker de ander kant op, dus daar lagen ze dan halverwege de lagune zonder dolfijn, dus dat werd zelf terug zwemmen.

En geen vis voor de dolfijn , want als ze iets doen wat niet mag woorden ze totaal genegeerd dat schijnt een dolfijn niet leuk te vinden positief gedrag word beloond en negatief gedrag  zorgt voor negeren niet aankijken en als dolfijn weer luistert krijgt hij weer de aandacht.

‘s Avonds is René weer naar een Wet and Wild feest op het strand gegaan met een vriendje die hij heeft leren kennen bij het broer/zus programma en wij zijn naar Willemstad gegaan waar alles leuk verlicht was. Er lagen alleen geen cruise boten en dan is het knap rustig in de stad .

Nou we gaan ons mandje nu maar zoeken want wij moeten goed genieten van de laatste Therapie dag

Alle ouders , kinderen en begeleiders

Willemstad in de avond