Vrijdag 27 mei 2011

Na een goede nacht en een relaxte ochtend trekt Rens zijn “open dak slippers” aan om weer naar het CDTC te gaan. Die “open dak slippers” heb je hier keihard nodig want het voelt hier aan als tomaten plukken met lucht dicht op een warme zomerse dag!! Thijs begint weer met een half uur therapie binnen. Volgens Dirkje is Thijs echt super gefocust. Ze doen een spelletje voor de concentratie met plaatjes, die verstopt zijn onder gekleurde dopjes. Dirkje is zo tevreden, zijn concentratie is nog weer beter dan de voorgaande dagen!!! (die gekke Thijs, die doet zo zijn best!!) Esther gaat ondertussen met opa Koos naar een workshop over sensorische integratie. We zijn de enigen, helemaal top want nu kunnen we het specifiek over Thijs hebben. Een doelgerichte prikkeltoevoer kan de sensorische integratie in de hersenen en het plannen en organiseren van aangepast gedrag verbeteren. Wij richten ons met name op de mondmotoriek die bij Thijs niet goed ontwikkeld is. (Thijs stopte als baby bv ook nooit iets in zijn mond) Door prikkels toe te dienen kan de mondmotoriek verbeteren. (bv de mondmassage) Dit even kort over de workshop maar het was erg interessant. Toen snel naar buiten want Thijs was al lang bezig aan zijn watersessie! Wim heeft dit wel helemaal gevolgd. In het water deed Thijs het wederom geweldig! Hij is zo enorm enthousiast, hij klapt steeds in zijn handjes, het is 1 groot feest! Dirkje geeft wederom aan dat Thijs heel gemotiveerd is. Tussen de 2 watersessies door weer de gezichtsmassage op het dok. Hier zullen wij thuis ook verder mee moeten gaan. Thijs laat alles goed toe en vindt het zelfs wel lekker! Daarna weer het water in en spelen met Gee Gee! Gee Gee en Thijs zijn echt gek van elkaar!! Gee Gee zit zelfs in Thijs zijn nek te kriebelen als Thijs een keuze moet maken! En Thijs knuffelt Gee Gee ook zeer regelmatig, zo gaaf om te zien!! (hier krijg je energie van!) Thijs en Gee Gee zijn een super match. Tot slot nog het eindgesprek met Dirkje. Thijs heeft vandaag dus weer heeeeeel goed gewerkt. Hij heeft bijna alle klinkers al aan Dirkje laten horen! (helaas nog niet aan ons, denk dat we Dirkje en Gee Gee maar mee naar huis moeten nemen!!!) En de rest staat hierboven al beschreven. Dit was dus de laatste therapiedag van de eerste week!! We kunnen dit weekend zelf al lekker aan de slag met de klanken, maar Thijs mag ook even lekker bijkomen! Dirkje had ook nog wel 1 minder goed bericht…….: de tweede week gaat nog veel sneller dan de eerste!! Balen!! Maar wel balen met een dikke glimlach op ons gezicht! En tot slot mag ook nog wel even vermeldt worden dat Rens echt super lief is, zeurt helemaal niet dat hij ook weer het water in wil, hij kijkt gewoon heel aandachtig mee naar zijn broer en speelt regelmatig met Rowen van 14 jaar! Zijn broertje doet ook mee aan de therapie!

Thijs krijgt weer een nieuwe opdracht een Gee Gee een visje

Goed gevangen Thijs!

Het is weekend , Thijs geeft Gee Gee nog even een dikke knuffel