vrijdag 4 mei

Laatste therapie dag……….!!!

Met veel zin in de therapie liepen we vanmorgen naar het therapiecentrum, maar wel in ons achterhoofd……..laatste keer vandaag!Tijdens de therapie heeft Nicolette gewerkt aan letters,spraak en concentratie. Ricarda en Nicolette zijn ook bezig geweest met scheerschuim. Van top tot teen zaten ze allebei onder het scheerschuim en een lol wat ze hadden. Nicolette zei: Ik ben sneeuwpop!

Tijdens de watertijd hebben ze alle drie genoten van elkaar!! Wat geweldig om te zien dat een Dolfijn zoveel vreugde kan brengen. Zeker vandaag zijn er momenten geweest waar we stil van werden.Zo heeft Nicolette van Li-Na een geverfde tekening gekregen…..!! Wij hebben het met onze eigen ogen gezien dat Li-Na de tekening maakte. Met een kwast in dr mond en de dolfijntrainer die een tekenblad er naast hield. Li-Na ging heen en weer met de kwast……en het resultaat was een Picasso.

Picasso aan het werk!!

In de tweede watersessie heeft Nicolette op een vlot gezeten, en zo werd ze voortgeduwd door Li-Na……hier werd dus weer een stukje evenwicht getraind!
En toen werd het toch echt tijd om afscheid te nemen van Li-Na……..nou dat werd een heel moeilijk moment!
Natuurlijk een dikke knuffel, en niet één maar heel veel!Wij, Teun, Anne-Mieke, Ger, Chris, Cees en Mart stonden natuurlijk ook met een brok in ons keel!!!
Er werd aan onze kant dus niet veel gezegd en goed de zonnebril opgezet!
Na douchen loopt Nicolette altijd zelf naar ons toe om alvast gedag te zeggen, maar vanmorgen rende ze heel snel de andere kant op weer naar het dock. Daar riep ze nog een keer Li-Na Li-Na. Op het moment dat Li-Na naar boven kwam gaf ze hem een vliegende kus en riep Doeiii Li-Na!!!
Dit heeft ze twee jaar geleden ook gedaan, en nu doet ze het gewoon weer!!!Nadat Nicolette geholpen had om alles op te ruimen, kwam ze straalend naar buiten met een tasje met daarin de tekening van Li-Na, een mooie foto en een dubbel dvd, één met foto’s en één met film (deze zijn gemaakt in de afgelopen therapieperiode)!

Afscheid nemen doet pijn!

Nog een eind evaluatiegesprek gehad met elkaar, waar we in het kort de hele periode nog even hebben doorgenomen!
Aan het einde van deze bijzondere therapie kunnen wij alleen maar zeggen:

Wat geweldig dat we dit opnieuw mochten beleven! Het was voor ons hele gezin opnieuw een geweldige ervaring en daarnaast voor ons allemaal…..ook voor Mart (zo klein hij is) bijzonder leerzaam!!!

Wij hopen dat het voor iedereen die ons gevolgd heeft een duidelijk verslag is geworden!
Natuurlijk hopen we veel van onze volgers van het dagboek (met familie, vrienden enz.) op 2 juni te ontmoeten voor onze jaarlijkse fietstocht!!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, mails, sms-jes of telefoontjes…..het heeft ons zeker goed gedaan!!

Wij hebben nog een week voor de boeg voor we naar huis gaan…..en zullen zeker hier nog genieten en veel over de afgelopen therapietijd hebben en nagenieten van al die mooie momenten!!!

Heel veel liefs,

Teun, Anne-Mieke, Gerda, Christine, Cees, Nicolette, Mart