woensdag 2 mei

Wat gaat de tijd toch snel……alweer woensdag!!!

Vanmorgen wilde Nicolette dat Christine mee ging naar de binnen therapie.
Ze vroeg dit zelf aan Ricarda……Chris mee binnen!Dus Chris mocht mee naar binnen om te kijken wat ze daar allemaal moest doen. Nicolette vraagt nog wel bevestiging aan een ander, dit doet ze door middel van degene z’n naam te noemen of een arm vast pakken. Tijdens de binnen therapie moest ze aan iedereen vragen : wil je drinken? Ze moest zelf de glazen pakken en vullen met water. Dit deed ze heel geconcentreerd en goed. Daarna moest ze de glazen opnieuw vullen en stoppen wanneer Ricarda STOP zei, nu moest ze zich dus concentreren op het inschenken en luisteren naar Ricarda!

Therapie in de binnenruimte

Tijdens de watersessie wilde Nicolette weer graag voortgeduwd worden onder haar voeten door Li-Na……dit vind ze erg leuk maar je ziet haar ook genieten.

Natuurlijk kwam de bal, grote en kleine ring, surfplank ook weer aan te pas.

Op het dock is gewerkt aan spraak en concentratie door middel van het spelletje memorie. Bij ieder kaartje wat ze had omgedraaid moest ze het juiste woord zeggen!

Aan het einde van iedere therapie sessie moet Nicolette de dolfijntrainer bedanken.

Tijdens de evaluatie kwam naar voren dat we  Nicolette zelf meer verantwoordelijkheid moeten geven. Vaak worden dingen Nicolette uit handen genomen omdat dat makkelijker is, of dat het te lang duurt en zo weten we nog wel wat voorbeelden te bedenken.

Nicolette wil graag helpen bij bepaalde werkzaamheden, dat kan in het begin langer duren maar die ruimte moeten we haar meer gaan geven……niet alleen thuis maar ook op school of wanneer we in een winkel zijn bijvoorbeeld.

Dus weer werk aan de winkel!!!!