Woensdag 25 maart

Therapiedag 8 alweer, wat ongelooflijk snel gaat de tijd hier voorbij! Iedere dag is nu net een vlieger. Je probeert de dag met het touw naar je toe te trekken maar de vlieger vliegt gewoon steeds verder weg door de wind! En er staat hier op Curacao altijd een stevige wind, waarschijnlijk is dat dus de reden dat de tijd hier zo snel voorbij vliegt :). Vanmorgen zijn we met de auto naar de Jan Thielbaai gereden en daar naar het strand gegaan. Was voor het eerst dat we daar zijn geweest en was leuk om het gezien te hebben. De Jan Thielbaai is een hele andere baai en een ander strand dan hier bij Mambo beach terwijl het hemelsbreed maar een paar kilometer verderop is. Grappig.  Na het strand nog even het zwembad ingedoken bij ons huisje en daarna weer gegeten op ons terras. Dat alleen al is genieten in een mooie tuin waarin continue leguanen rondlopen en knalgele vogels prachtig zingen.

En om 15 uur weer op weg naar het CDTC. Bij de kidsclub van Rens kwam vandaag een dolfijntrainster alles vertellen over dolfijnen. Dus jullie mogen nu alles aan Rens vragen over dolfijnen! Thijs mocht eerst binnen weer aan de slag. Ditmaal begon hij met een spel met gekleurde knoppen. Als hij op een knop drukte werd een korte opdracht verteld. Bijvoorbeeld zoek de poes. Thijs moest dan vervolgens op zoek naar de poes. Deze zat dan verstopt in een doosje waarvan hij de deksel open moest maken of in een pot waarvan hij de deksel open moest draaien etc. De opdracht kon Thijs goed onthouden maar een pot of doosje openmaken met twee handen was erg moeilijk voor Thijs. Dat was voor ons niet nieuw dat de samenwerking van beide handen voor Thijs lastig is. Thijs heeft tijdens dit spel weer een aantal woorden gezegd waaronder poes, piraat, acht en hij probeerde zelfs iets te maken van het woord knijper! Haha, maar dit was iets te hoog gegrepen! Tijdens deze oefening had Thijs een drukvest aan om te kijken hoe hij op deze prikkels zou reageren maar het effect was niet merkbaar.

In het water mocht Thijs weer met 2 dolfijnen zwemmen, net als gister. Thijs was weer lekker enthousiast in het water en riep al uit zichzelf  “aaien”! Ja, lekker hoor, Nubia aaien, dat is ook zo’n bijzonder gevoel! Verder mocht Thijs weer op het surfboard door het water racen en kreeg meneer van 2 dolfijnen tegelijk een kus! Wow, jaloers!! Op het dock werd er vandaag gewerkt aan de mondmotoriek (niet heel favouriet bij Thijs) en daarna mocht Thijs het water in voor de 2e watersessie. Dit was weer helemaal leuk! Alleen al het feit dat we zien dat Thijs zo geniet van de hele therapie is geweldig! Na de watersessie ging Thijs onde de douche. Ook onder de douche wordt er gewoon verder gewerkt. Thijs moet bijvoorbeeld meepraten met broek uit, douche aan, douche uit, broek aan etc. En hij wil ook graag meepraten. Dus dat is natuurlijk harstikke positief. Kortom, weer een prima dag.

Na het avondeten hebben we nog geprobeerd om een kokosnoot open te krijgen. Deze was uit de boom gevallen die naast ons huisje staat. (Dit kost je 1 euro ome Willem!) Als je de noot heen en weer schut hoor je dat er melk inzit, maar tot nu toe krijgen we de noot niet open. Het lijkt of er een noot in de kokosnoot zit? Morgen zal Rens aan de tuinman die hier rondloopt vragen hoe we de noot open moeten krijgen. Oke, Rens gaat niet naar school deze weken, maar hij leert hier wel heeeeel veel leuke nieuwe dingen in de praktijk! En daarnaast doet hij natuurlijk dagelijks zijn huiswerk met heel veel plezier?? 🙁

DSC00679a Thijs mag vandaag weer met 2 dolfijnen zwemmen.

DSC00684a Lekker racen op het surfboard dat door Nubia wordt geduwd!