Woensdag 25 mei 2011

De 3e therapiedag alweer! De jongens hebben er zin in, want ze zijn al lekker vroeg wakker! En Thijs heeft er zoveel zin in dat hij zelf uit zijn bed is geklommen!! Dit heeft hij nog nooit gedaan, is dit nu toeval of niet?? En Rens mag vandaag mee op het dok! Om 10 uur lopen we weer naar het CDTC. Thijs weet al wat er gaat gebeuren want hij is onderweg erg enthousiast. Thijs start weer met een half uur training binnen. Opa, oma, Wim en Rens volgen ondertussen een workshop over dolfijnen om de kennis een beetje op te vijzelen. En om 11 uur is het dan zover, de broertjes gaan samen naar het dok! Alleen dat al is een prachtig gezicht!!! Rens vindt het helemaal geweldig! Hij is wonder boven wonder helemaal niet bang! Hij mag Gee Gee een kusje geven, visjes voeren, met de bal spelen, helemaal super! En als Thijs met Gee Gee in het water ligt moedigt hij ze aan!! Echt tranen in je ogen!!! Zo beeldig om de 2 jongens zo samen met Gee Gee bezig te zien! Thijs krijgt tussen 2 water sessies door de massage voor de mondmotoriek en ondergaat dit heel goed. Ook het maken van keuzes doet Thijs heel geconcentreerd en hij kijkt heel goed! Ja, onze Thijs is zo’n kanjer! En tijdens de watersessies geniet Thijs weer voor 200 procent! Thijs draait Gee Gee inmiddels zelf om op haar rug (door de vin naar zich toe te trekken) en pakt vervolgens zelf haar vinnen om zo met haar mee te varen door het water! en dan genieten!! Geweldig! Tot slot hebben wij weer een eindgesprek met Dirkje. Dirkje is super enthousiast over Thijs vandaag! Hij heeft het eerste half uur binnen heel goed gewerkt. Bij een spel waarbij Thijs moest kiezen bij b.v wat heeft een muis die gaat zwemmen nodig, een zwembroek of wanten?, maakte Thijs maar 1 foutje! Verder is Dirkje ook weer bezig geweest met het oefenen van klanken. Dit kunnen wij zelf oog gaan doen. Dirkje gaf ook aan dat Thijs en Gee Gee een hele goede klik hebben en dat de motivatie van Thijs ook heel goed is! Afijn, een hele mooie ochtend en een dikke glimlach op onze gezichten!
Snel naar het huisje om wat te eten en te slapen en dan weer terug naar het CDTC voor de family swim! Het kan niet op vandaag! Om 15.45 uur mogen Wim, Esther en Rens met Gee Gee het water in!! Rens is in het begin heeeeel even bang, maar dit is heel snel over! Kusjes geven, aaien, op de buik meevaren, visjes geven, zingen, spetteren en Gee Gee heeeel hoog laten springen(zeer imposant, 180 kg dat voor je neus her water uit springt), alles durfde Rens mee te doen! Wij zijn dus in het bezit van 2 hele stoere kanjers!! Dat blijkt maar weer :)) Tot slot mochten wij nog een voetpush doen, Gee Gee duwt ons dan hard door het water met haar snuit onder onze voet! Dit mag niet iedereen, dus helemaal gaaf! Het was een onvergetelijke ervaring, bijzonder indrukwekkend en ook heel fijn om te weten wat Thijs allemaal ervaart! Onze dikke glimlach is nu nog dikker geworden!

En tot slot willen we iedereen bedanken voor alle lieve reacties!! Het doet ons echt heel goed dat jullie allemaal zo met ons meeleven, echt super!

Thijs moet keuzes maken voor de volgende oefening met Gee Gee

Rens op het dok, mag visjes voeren als een heuse dolfijntrainer

Thijs laat Gee Gee springen

De Family swim, Gee Gee springt over Rens, Esther en Wim heen !