woensdag 7 mei

Beste lezers,

Vanmorgen weer een zeer leerzame en vruchtbare ochtend gehad. Nicolette heeft tijdens de binnen therapie zeer geconcentreerd gewerkt. Ze moest uit een bak met zand een letter pakken en de letter in het zand schrijven en daarna op haar been. In het begin vond ze dit niet alles, op strand is er zand en dan ben je niet aan het werk met letters, dit werken met gevoel ging daarna wel erg goed. Ze heeft in totaal 28 minuten zeer geconcentreerd gewerkt met de letters. Wanneer ze de letter goed had benoemd, geschreven in het zand en op haar been dan mocht ze een zeer klein kraaltje pakken en die door een stokje steken. Dit ging super goed en Ricarda was meer dan tevreden en zei dat het mede kwam omdat ze het lucht(druk)vest aan had. Toen ze alle letters had gepakt moest Nicolette zeggen wat er stond, de letters lagen niet allemaal netjes naast elkaar, maar na twee keer kijken had Nicolette door dat haar eigen naam er lag…………echt top!!!

Tijdens de watersessie ging het ook helemaal super, Papito was zeer geconcentreerd met Nicolette bezig zodat er vandaag geen docktijd was. Alles wat Nicolette in het water wilde doen heeft ze zelf netjes gevraagd aan de dolfijntrainster en dit ging goed en duidelijk. Nicolette heeft de hele sessie met Papito gezwommen. Regelmatig mocht Nicolette alleen met Papito zwemmen, dat ging echt super. Je merkt dat Nicolette steeds sterker wordt in het water en de schoolslag zo automatisch gaat!!!! Op de surfplank gaat Nicolette iedere dag met een aardige vaart door het water, maar vandaag ging ze echt super hard. Ricarda vertelde ons tijdens het evaluatie gesprek dat Papito zelf aanvoelt of met welke snelheid Nicolette kan voortduwen………echt bijzonder en bijna ongeloofwaardig als je dit nog nooit heb meegemaakt. Grote prikkels vind Nicolette fijn, zoals dus hard door het water met de surfplank, onder de voeten (de druk onder haar voeten) voortgeduwd worden, een kus op haar mond (Papito drukt zijn snoet dan ook echt tegen haar aan). Zelf hadden we nog een vraag over het spoelen na het tandenpoetsen, dit vind Nicolette zo moeilijk en we krijgen het bijna niet voor elkaar dat ze haar mond spoelt na het poetsen, ze spuugt wel iets maar wanneer ze een glas water krijgt om te spoelen, dan slikt ze het gewoon door. Omdat het zo vanzelfsprekend is dat wanneer er vloeistof in haar mond komt zij moet slikken is spoelen en uitspugen voor Nicolette tegenstrijdig. We hebben de tip gekregen om dit samen met haar te doen en dat ze daarna een beloning krijgt………! We gaan er vandaag direct mee aan de slag. Nicolette haar gedrag zien we op één of andere manier veranderen, wanneer ze een andere  weg wilt nemen naar het strand dan vraagt ze het aan ons in plaats van gewoon weg rennen. Nog maar 2 dagen te gaan, echt zo jammer dat het zo hard gaat allemaal………….maar wat fijn dat we weer nieuwe ontwikkelingen zien.