Zaterdag 21 en zondag 22 maart

Zaterdag begint de dag op tijd en goed want om 8.15 uur mogen wij ons al melden voor de Family Swim!!! Wij mogen ook een keer met Nubia zwemmen, terwijl Thijs wordt vermaakt door Dewi, de assistente. Rens is behoorlijk zenuwachtig, maar hij doet het echt heel goed en zwemt gewoon met zijn flippers door het water alsof hij de tweelingbroer van Nubia is! Het is een fantastische ervaring om zo met een dolfijn te mogen zwemmen, een ervaring die we niet snel zullen vergeten! En het is ook wel heel leuk om te weten wat Thijs zo iedere dag beleeft in het water…….Terug bij ons huisje duiken we even lekker het zwembad in en na de middag rijden we met de auto naar Willemstad. In Willemstad hebben we de meeste bezienswaardigheden bekeken, de drijvende markt, Punda, Otrobanda etc. Helaas is de pondjesbrug niet in werking. Maar het voordeel is dat we nu met de veerboot naar de overkant van de stad moeten varen en dat vinden Thijs en Rens niet erg!  Het is best warm in de stad dus als we terug zijn bij het huisje duiken we nog even het zwembad in en daarna gaan we uit eten bij ons favouriete restaurantje Hemmingway! Wat een toptentje is dat toch zo aan de zee met je voeten in het zand, de ondergaande zon, heerlijk!

Zondag maken we met de auto een rondje rond het eiland. Eerst rijden we naar Sheta Boka. Dit is een plaats waar de zee tegen de rotsen aan slaat en dit geeft regelmatig een spectaculair beeld omdat het water hoog uiteen spat. Echt super! Daarna rijden we door naar Westpunt en via Grote Knip lunchen we ergens  in een mooie baai met prachtig uitzicht op zee. Daarna rijden we nog even door naar de flamingo’s en aan het einde van de middag gaan we nog even lekker afkoelen op het strand bij Mambo beach. Het is hier gezellig druk omdat het zondag is en als om 18 uur de happy hour start is het helemaal een drukke gezellige boel met veel lokale bewoners. Afijn, wij hebben een erg leuk en relax weekend gehad maar hebben ook weer zin om morgen met de therapie te starten!

DSC00343a De Family Swim!!

DSC00365a Even de tourist uithangen op het Wilhelminaplein in Willemstad (dubbelklik voor vergroting)

DSC00410a Aan de kade bij Willemstad