Zaterdag 21 en zondag 22 mei

Hier dan eindelijk nieuws uit Curacao na wat opstart probleempjes met internet! Zaterdagochtend is het dan eindelijk zover, wij mogen in het vliegtuig stappen! We worden uitgezwaaid door wat familie en dan begint het grote avontuur voor Thijs. We hebben er enorm veel zin in. De vliegreis verloopt eigenlijk erg goed. Thijs doet het hartstikke goed, maar ook zijn broertje Rens van 2 jaar gedraagt zich voorbeeldig. Maar het is en blijft een lange zit. Bij aankomst op Curacao staat de bus van het dolfijncentrum al voor ons klaar en om 15.00 uur lokale tijd zijn we in ons huisje. Even uitpuffen en daarna snel het zwembad in want Thijs heeft behoorlijk last van de warmte. Het is erg benauwd en de luchtvochtigheid is hoog. Zelfs de eilandbewoners vinden het niet fijn! Om 18.30 uur gaan Thijs en Rens naar bed en vallen als een blok in slaap.

Zondagochtend worden de jongens al erg vroeg wakker, 3.30 uur, maar gelukkig vallen ze nog in slaap tot 6 uur. In de ochtend gaan we eerst kijken bij het dolfijnencentrum. Dit ligt op hooguit 10 minuten lopen. We mogen ook even binnen kijken en hebben de eerste dolfijnen al gezien van een afstandje. Daarna even naar het strand. Wauw wat is het water blauw zeg en het zand wit…… Heel vervelend dat die dolfijnen op Curacao wonen! We gaan snel met Thijs de zee in want Thijs heeft toch wel wat last van de warmte. Onder de middag doen beide mannen een tukkie en aan het einde van de middag gaan we nog weer even terug naar het strand. Het is nu wat harder gaan waaien waardoor het gelukkig wat luchtiger wordt. En nu op naar morgen, de eerste therapiedag!